چرخه عمر داستان

واحد اصلی کار برای تیم چابک، داستان است. هدف تیم چابک تعریف، ساخت و آزمون تعدادی داستان در محدوده یک تکرار و نهایتاً دستیابی به ارزش بیشتر در طول یک انتشار است. در شکل بالا چرخه عمر داستان قابل مشاهده است. در حقیقت، هر داستان با الگوی مشابهی عمل می کند: داستان تعریف می گردد، کد آن نوشته شده و سپس مورد آزمون قرار می گیرد. همه این کارها به طور موازی انجام می شوند، بنابراین آن را توالی «تعریف/ساخت/ آزمون» می نامیم. در حقیقت، این فرایند به صورت همروند، همکارانه و اتمیک انجام می شود. در صورتی که تمام کارهای لازم(تعریف/ساخت/آزمون) برای تکمیل داستان انجام نشود، انجام شده در نظر گرفته نمی شود. داستان از اجزاء ذیل تشکیل می شود.
  • تعریف: حتی اگر داستان به خوبی تشریح شده باشد، احتمالا توسعه دهنده برای درک بهتر آن با مالک محصول صحبت می کند. ممکن است تعدادی طراحی مختلف به ذهن توسعه دهنده ها خطور کند و از بین آن ها یکی به سرعت ایجاد شود و به مالک محصول، آزمون گران و توسعه دهندگان همکار ارائه گردد. از کلمه «تعریف» برای بیان ترکیبی از کارهای «نیازمندی ها» و «طراحی» استفاده می شود. این دو «جدا نشدنی» هستند و هر یک بدون وجود دیگری معنایی ندارد. 
  • ساخت: کدنویسی واقعی داستان فرصتی را برای اکتشافات جدید فراهم می کند. در زمان کدنویسی، گفتگوهایی بین توسعه دهنده و مالک محصول، بین توسعه دهنده و سایر توسعه دهندگان و بین توسعه دهنده و آزمون گر دوباره اتفاق خواهد افتاد. درک اعضای تیم نسبت به داستان در طول فرایند کد نویسی افزایش پیدا می کند. 
  • آزمون: تا زمانی که «داستان» از آزمون پذیرش عبور نکند به عنوان کامل شده در نظر گرفته نمی شود. آزمون پذیرش تضمین می کند که کد نوشته شده، هدف داستان را برآورده می کند. ایجاد آزمون های پذیرش کارکردی به اضافه آزمون های واحد قبل کدنویسی یا موازی با آن، موجب می شود درک تیم نسبت به موضوع داستان بار دیگر مورد آزمون قرار گیرد.
در حقیقت، این فرایند به طور روزانه انجام می گردد، به صورت بلادرنگ اتفاق می افتد و در هر روز چندین بار برای هر داستان انجام می شود.